EGEN PRODUKTUTVECKLING

Hesburger följer aktivt mat- och konsumtionstrenderna och beaktar dem i utvecklingen av sitt produktsortiment. Vi tar också gärna emot produktidéer från kunderna.

  • Hesburgers standardsortiment består av hamburgare, tortillaprodukter, salladsmåltider samt ett mångsidigt sortiment av finger snacks, dressingar och såser, desserter och kalla och heta drycker.
  • Hesburgers populäraste produkt genom årtiondena har varit Dubbelhamburgaren. Den föddes redan i början på 70-talet långt före den första restaurangen med namnet Hesburger.
  • Hesburgers egentillverkade majonnäser ger hamburgarna och tortillaprodukterna smak.

Principer för produktutvecklingen

  • Utgångspunkten i produktutvecklingen är alltid god smak.
  • Vi väljer bara råvaror med god och jämn kvalitet.
  • Vi använder inte kött från länder utanför Europa. Antibiotika får inte användas för att främja tillväxten hos köttboskap.
  • Vi utför regelbundet revisioner hos leverantörerna.
  • Vi kräver omfattande produktuppgifter om råvarorna från våra leverantörer.
  • Vi förbinder oss till målet ”Målet är hälften köttfritt – 2030”. Här kan du se hur vi arbetar mot målet: Andelen köttfria produkter just nu

”Det är alltid välkommet med fler vegetariska produkter i sortimentet.”

Utdrag från intressentenkäten