EGEN PRODUKTUTVECKLING
Hesburger följer aktivt mat- och konsumtionstrenderna och beaktar dem i utvecklingen av sitt produktsortiment. Vi tar också gärna emot produktidéer från kunderna.
- Hesburgers standardsortiment består av hamburgare, tortillaprodukter, salladsmåltider samt ett mångsidigt sortiment av finger snacks, dressingar och såser, desserter och kalla och heta drycker.
- Hesburgers populäraste produkt genom årtiondena har varit Dubbelhamburgaren. Den föddes redan i början på 70-talet långt före den första restaurangen med namnet Hesburger.
- Hesburgers egentillverkade majonnäser ger hamburgarna och tortillaprodukterna smak.
Principer för produktutvecklingen
- Utgångspunkten i produktutvecklingen är alltid god smak.
- Vi väljer bara råvaror med god och jämn kvalitet.
- Vi använder inte kött från länder utanför Europa. Antibiotika får inte användas för att främja tillväxten hos köttboskap.
- Vi utför regelbundet revisioner hos leverantörerna.
- Vi kräver omfattande produktuppgifter om råvarorna från våra leverantörer.
- Vi förbinder oss till målet ”Målet är hälften köttfritt – 2030”. Här kan du se hur vi arbetar mot målet: Andelen köttfria produkter just nu
”Det är alltid välkommet med fler vegetariska produkter i sortimentet.”
Utdrag från intressentenkäten