VILLKOR FÖR DISTANSFÖRSÄLJNING AV HESBURGER-GÅVAN

Dessa villkor gäller presentkort (nedan ”Hesburger-gåvan) som köpts via Hesburger-applikationen. Kunden godkänner dessa villkor för Hesburger-gåvan i samband med köpet.

1. Tjänsteleverantör

Burger-In Oy (nedan ”Hesburger”)
2031967-6
Slottsgatan 34, 20100 Åbo, Finland

2. Villkor för användning av Hesburger-gåvan

För att kunna köpa/lösa in Hesburger-gåvan ska kunden vara medlem i Hesburgers Bonusklubb och dessutom använda Hesburger-appen som registrerad användare. Hesburger-gåvan är personlig. Hesburger-gåvan kan tills vidare bara köpas i Finland.

Kunden kan köpa Hesburger-gåvan i Hesburger-appen. Kunden kan vid köptillfället bestämma vilket saldo i euro som ska laddas som Hesburger-gåva. Kunden kan i samband med beställningen ladda upp valfri bildfil som bakgrundsbild i Hesburger-gåvan samt lägga till en hälsningstext. Alternativt kan kunden välja en färdig bildfil till Hesburger-gåvan i Hesburger-appen.

Vid köpet av Hesburger-gåva anger kunden gåvomottagarens telefonnummer, till vilket Hesburger skickar ett sms-medddelande om gåvan efter köpet.

Gåvomottagaren ska via en länk i sms:et lösa in Hesburger-gåvan senast 30 dagar efter att Hesburger-gåvan köptes. När gåvomottagaren har löst in Hesburger-gåvan laddas gåvosaldot på gåvomottagarens Bonuskonto. Därefter har gåvomottagaren tillgång till Hesburger-gåvan som saldo på Bonuskontot i enlighet med Bonusklubbens regler. Hesburger-gåvan kan inte omvandlas till pengar eller ett fysiskt presentkort.

Om gåvomottagaren inte är medlem i Hesburgers Bonusklubb ska han eller hon bli medlem för att kunna lösa in Hesburger-gåvan. Gåvogivaren får ett meddelande när gåvomottagaren har löst in Hesburger-gåvan.

Om gåvomottagaren inte går med i Bonusklubben eller löser in Hesburger-gåvan inom 30 dagar överförs saldot som laddats i Hesburger-gåvan till saldot på gåvogivarens Bonuskonto då inlösenstiden på 30 dagar löpt ut.  

3. Prisuppgifter

Hesburger-gåvan betalas i samband med beställningen i Hesburger-appen, och betalningen kan göras med vilka betalningssätt som helst som kunden har tillgång till och som erbjuds i Hesburger-appen. Hesburger-gåvan kan dock inte betalas med saldot på kundens eget Bonuskonto.

Minsta belopp för en Hesburger-gåva är 5 euro.

4. Leveranskostnader och -villkor

Då kunden betalat för Hesburger-gåvan skickar Hesburger ett sms med en länk till det telefonnummer som kunden angett. Via länken kan gåvomottagaren lösa in Hesburger-gåvan. Saldot på Hesburger-gåvan överförs till gåvomottagarens Bonuskonto efter att han eller hon löst in Hesburger-gåvan.

Inga separata kostnader debiteras för leverans av Hesburger-gåvan.

Hesburger ansvarar inte för om operatören på grund av funktionsstörning eller andra orsaker inte levererar Hesburgers sms till gåvomottagaren.

Kunden ska kontrollera mottagarens telefonnummer noggrant innan beställningen skickas. Hesburger ansvarar inte för om kunden har angivit fel telefonnummer och Hesburger-gåvan därmed levereras till fel mottagare.

Hesburger ansvarar inte för skada, funktionsstörning eller -fördröjning som beror på force majeure. Som force majeure betraktas sådan oförutsebar omständighet eller ändring i förhållanden som är utanför Hesburgers kontroll och som Hesburger inte rimligen hade kunnat förutse eller vars följder Hesburger inte hade kunnat undvika.

5. Orderbekräftelse

Hesburger skickar en bekräftelse på beställningen av Hesburger-gåvan till kundens e-postadress. För att kunna skicka ett bekräftelsemeddelande måste kunden ha angett en e-postadress i samband med beställningen. Kunden ska kontrollera e-postadressen innan beställningen skickas. Hesburger-appen innehåller dessutom en lista med Hesburger-gåvor som kunden beställt.

6. Dataskydd

Personuppgifter som skickas i samband med att kunden beställer en tjänst behandlas i enlighet med Bonusklubbens integritetspolicy. Hesburger har berättigat intresse att behandla uppgifter som kunden lämnar i samband med beställning av en Hesburger-gåva för att utföra tjänsten och för att ha nödvändig kontakt med gåvomottagaren för att utföra tjänsten. Efter att Hesburger-gåvan lösts in behandlas även gåvomottagarens uppgifter i enlighet med Bonusklubbens integritetspolicy.

Uppgifterna och bildfilerna i Hesburger-gåvan raderas från gåvogivaren och gåvomottagaren i enlighet med Bonusklubbens integritetspolicy i samband med att uppgifterna i Bonusklubben raderas. Hesburger kan dock vid behov förkorta lagringstiden för uppgifter och bildfiler i Hesburger-gåvan vid utvecklingen av sina tjänster.

7. Rättigheter gällande bilder kopplade till Hesburger-gåvan

Genom att ladda upp en bakgrundsbild till Hesburger-gåvan försäkrar kunden att

a) han eller hon har rätt att använda och överlåta bildmaterialet

b) innehållet i bildmaterialet inte strider mot lagen eller god sed

c) bildfilen inte innehåller virus eller andra orena och destruktiva egenskaper.

Kunden bekräftar också att Hesburger kan inkludera bildfilen eller en del i den i Hesburger-gåvan utan ansvars- eller betalningsskyldighet.

Hesburger ansvarar inte för innehållet i bildfiler som skickats av Hesburgers kunder. Hesburger kan efter eget övervägande när som helst radera bildfiler som kunderna skickat från sin server. Materialet som kunden laddat upp till Hesburgers server betraktas som icke-konfidentiellt material som är fritt från upphovsrättigheter.

8. Annulleringsrätt och annulleringsanvisning

Kunden har rätt att annullera beställningen av en Hesburger-gåva inom 14 dagar utan att ange skäl, förutsatt att gåvomottagaren inte har löst in Hesburger-gåvan än. Kunden avstår från sin annulleringsrätt i samma stund som gåvomottagaren löser in Hesburger-gåvan.

Annulleringstiden upphör 14 dagar efter att Hesburger-gåvan köptes. För att följa annulleringstiden räcker det att kunden skickar ett meddelande om att nyttja sin annulleringsrätt innan annulleringstiden löper ut.

För att nyttja sin annulleringsrätt ska kunden meddela Hesburger om sitt beslut att annullera avtalet på ett entydigt, bestående sätt. Kunden kan anmäla annulleringen via e-post till adressen bonusklubi@hesburger.fi.

Som skriftligt annulleringsmeddelande räcker följande:

Mottagare + kontaktuppgifter
Jag/vi (*) meddelar att jag/vi (*) vill annullera mitt/vårt (*) avtal om leverans (*) av följande varor/utförande (*) av följande tjänst:
Beställningsdatum (*)/Mottagningsdatum (*)
Konsumentens namn (*)/Konsumenternas namn (*)
Konsumentens adress (*)/Konsumenternas adresser (*)
Konsumentens underskrift (*)/Konsumenternas underskrifter (*) (endast om blanketten fylls i i pappersform)
Datum

(*) Stryk det som inte gäller

9. Följderna av annullering

Om kunden annullerar detta avtal returnerar Hesburger saldot i Hesburger-gåvan till kunden utan dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar efter att ha fått annulleringsmeddelandet. Returen genomförs med samma betalningssätt som kunden använde för att köpa Hesburger-gåvan.

10. Reklamationer av Hesburger-gåvan

Reklamationer av Hesburger-gåvan kan riktas till Hesburger på följande sätt:

Per telefon:
Växel: +358 2 4808 9000 (vardagar 8–16)
Per e-post: bonusklubi@hesburger.fi

11. Övriga villkor.

Finlands lag tillämpas på användningen av tjänsten och på dessa villkor.

Hesburger kan ändra eller uppdatera Hesburger-gåvan eller ta Hesburger-gåvan ur bruk efter eget övervägande. Det inkluderar tillägg till dessa användningsvillkor. Däremot informeras kunden om väsentliga avtalsändringar i rimlig tid i förväg före ändringen.

Parterna strävar efter att i första hand avgöra meningsskiljaktigheter som uppstår till följd av detta avtal genom förhandling. Om någon förlikning inte nås avgörs meningsskiljaktigheterna i en behörig domstol på kundens hemort. Kunden kan också hänskjuta tvisten till en behörig domstol på Hesburger hemort. Kunden kan dessutom hänskjuta tvisten till konsumenttvistenämnden: Konsumenttvistenämnden, PB 306, 00531 Helsingfors, Finland, www.kuluttajariita.fi